keskiviikko 19. lokakuuta 2016

Luetun ymmärtämisen harjoittelu reaaliaineissa



Aihe voi olla käytännössä mikä tahansa reaaliaine, jonka yhteydesä luetun ymmärtämistä voi harjoittaa. Tässä ideoita ja ajatuksia luetunymmärtämisen ja muistamisen tueksi oppitunnilla/tukitunnilla:

1. keskustellaan aiheesta ja ennakkotiedoista yhdessä oppilaiden kanssa
2. kerätään kappaleesta/aiheesta uudet käsitteet ja kirjataan ylös, mitä ne tarkoittavat
3. luetaan kappale (oppilas itse, oppilaat pätkissä tms.)
4. piirretään kappaleen tärkeistä kohdista sarjakuva tai yksittäisiä muistikuvia vihkoon, viereen voi myös kirjoittaa lyhyesti
5. keksitään kysymyksiä kappaleesta
6. kerätään oppilaiden tekemistä kysymyksistä kysymyspatteristo, joihin oppilaat etsivät vastauksia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti